cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Programa educatiu


Característiques del centre

caracteristiques-del-centre

  • Consideració d’etapa educativa: “L’infant té dret a ésser educat”.
  • Compromís de formació continuada, per part dels educadors.
  • Promoció de treball cooperatiu basat en la tasca en equip.
  • Responsabilitat compartida amb les famílies.
  • Personalització i atenció individualitzada mitjançant grups reduïts.
  • Coeducació com a principi, amb el model adult.
  • Atenció a infants amb necessitats educatives especials.
  • Interacció amb l’entorn com a escola oberta:
  • A la comunitat educativa (alumnes, educadors, famílies, barri, ciutat…)
  • A d’altres escoles (formació compartida, intercanvi d’experiències, consienciació social…)
  • A d’altres entitats (practicants, taules rodones, cursos impartits…)

Dinàmica de treball

Basada en el Projecte Curricular de Centre que és el document que conté: objectius, continguts, metodologia i avaluació.

Objectius i continguts

Organitzats per edats i distribuïts en les següents àrees:

  • Descoberta d’un mateix (propi cos, necessitats, emocions…)
  • Descoberta de l’entorn (escola, barri, ciutat, tradicions…)
  • Intercomunicació i Llenguatges (Verbal, Musical, Plàstic i Matemàtic)

Metodologia

Adaptada i relacionada als propòsits educatius. Segons l’activitat plantejada pot ser:

  • D’observació
  • D’experimentació
  • De manipulació
  • De memòria
  • D’habilitats

La interacció personal i l’organització de l’espai i dels materials determinen el tipus de metodogia.

Propostes d’interacció

  • Adult/Infant
  • Infants/Infants
  • Infant/Espai

Organització de l’espai

  • Estructurat però flexible.
  • Material a l’abast que permeti escollir propostes.
  • Distribució del material en racons de joc.

Avaluació

Serveix per a comprovar com va el procés d’aprenentatge. Cal que:

  • Sigui continuada
  • Permeti modificacions

Pràctica educativa

capacitats

Propòsits i capacitats

Desenvolupar l’autoestima, procurant que l’infant aprengui amb joia.

Cobrir necessitats fisiològiques, psicològiques i socials.

Afavorir l’autonomia.

Crear hàbits a nivell individual i social.

Fomentar el vincle social amb les persones i l’entorn.

Potenciar l’activitat física, intel·lectual i cognitiva.

Aconseguir comunicació, expressió i representació.

 

Il·lustracions: Francesco Tonucci.
Gràcies, FRATO, una vegada més !